Marknadsföring mot unga förnekas
Från babyleksaker till stringtrosor och nu även öl. Hello Kitty är märket som ska få asiatiska kvinnor att dricka lager.
I små söta burkar på 33 cl lanseras nu Hello Kitty-ölen med försäljning i Taiwan och Kina. Ölen med en alkoholhalt på 2,3 volymprocent finns i de fyra olika smakerna banan, persika, lemon-lime och passionsfrukt. Det uttalade målet är att få asiatiska kvinnor att dricka öl, även om produkten både till utseende och smak mer liknar en läsk.
Att produkten är framtagen för att attrahera ungdomar förnekas av företaget Sanrio som marknadsför och säljer Hello Kitty-produkterna. Till Accent säger företagets vd David Marchi att vuxna kunder vuxit upp med Hello Kitty, som är en välkänd seriefigur sedan många år.
Kraft Öl - Ölnyheter
Att produkten är framtagen för att attrahera ungdomar förnekas av företaget Sanrio som marknadsför och säljer Hello Kitty-produkterna. Till Accent säger företagets vd David Marchi att vuxna kunder vuxit upp med Hello Kitty, som är en välkänd seriefigur sedan många år.
Kraft Öl - Ölnyheter
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar