FrEQuency Drinks som startades av In Flames-sångaren Anders Fridén tillsammans med dryckesskribenten David Mortimer-Hawkins och konstnären Marcus Körling har buteljerat öl sedan 2010 från bryggerier som Sigtuna Brygghus, Nils Oscar Bryggeri, Ängöl och Great Divide i USA. I en värld av artistetiketterad dryck har FrEQuency hållit stenhårt på sin integritet och kvalitet, vilket gett de en stabil grund och särställning inom ölvärlden; det har alltid handlat om att sätta bryggerier och god öl i fokus snarare än lyfta fram ägarnas bakgrunder.

Det nya samarbetet innebär att från och med idag sköter Cask Sweden distribution och försäljning av all ölproduktion från FrEQuency gentemot krogar och Systembolaget.

— Vi är enormt glada att få samarbeta med Cask Sweden AB, som genom sitt arbete med Brewdog & deras egna bryggeri CAP visat att de förstår både öl, humor och integritet. Tillsammans med Cask Sweden har vi möjlighet att lyfta Frequency till en högre nivå och nå många fler intresserade ölvänner - vi har så många idéer och uppslag på bra öl som äntligen kan få chansen att komma ut nu, säger Anders Fridén på FrEQuency.

— Vi älskar FrEQuency och har gjort så sedan den första ölen släpptes. Det här är en dröm som går i uppfyllelse, säger Patrik Strandberg på Cask Sweden.
I samband med det nya samarbetet lanserar FrEQuency två nya öl - en ale bryggd av Patrick Holmqvist på Nils Oscar och en Wit från Johan Håkansson på Ängöl Kvartersbryggeri AB i Kalmar.
Man lanserar också en ny grafisk profil signerad formgivaren och regissören Jerker Josefsson som har beröringspunkter i 1950-talets jazz och bebopskivor från t.ex Blue Note.
 
Kraft Öl - Nyheter om öl och bryggerier
Svenska Ölbladet