måndag 20 januari 2014

Åbro och Elitloppet förlänger ett vinnande samarbete

 

Sedan 2009 har Åbro Bryggeri haft ett samarbete med Elitloppet – en av världens
största travtävlingar. Nu förlänger parterna kontraktet med ytterligare tre år.
Det är en del i Åbros stora satsning som sponsor av en rad svenska idrottsklubbar
och sportevenemang.
Elitloppet kördes för första gången 1952 och avgörs alltid sista söndagen i maj på Solvalla. Sexton av världens bästa hästar bjuds in för att göra upp i två försök och en final, båda över sprinterdistansen 1 609 meter. Evenemanget är en av de händelser som bidrar till störst intäkter till Stockholms näringsliv. Med fler än 50 000 besökare är loppet även en av världens största tävlingar för travfantaster. Här möts travintresserade från hela världen och många är så angelägna om att få de bästa platserna på läktaren att de tältar utanför ingångarna till travbanan.

Solvalla och Åbro Bryggeri förlänger nu sitt samarbetsavtal, vilket innebär att Åbro fortsätter att vara
en av Elitloppets huvudsponsorer i ytterligare tre år.
 
Kraft Öl - Nyheter om öl och bryggerier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar