Nu breddar Åbro sitt engagemang inom svensk fotboll genom att bli arenapartner till
Nordens ledande utomhusarena Ullevi samt förlänga sitt avtal med Gamla Ullevi med ytterligare fem år.


Åbro Bryggeri är ett familjeföretag med stor passion – inte bara för sina drycker, utan även för fotboll. Sedan 1993 har företaget varit stolt huvudsponsor till AIK och sedan 2009 arenapartner till Gamla Ullevi. Nu slår företaget ytterligare ett slag för svensk fotboll genom att dessutom bli arenapartner till Ullevi.

- Åbro Bryggeri har varit en aktiv och närvarande samarbetspartner. Därför är vi glada att förlänga vårt avtal gällande Gamla Ullevi och dessutom utöka vårt samarbete ytterligare, säger Jonas Georgsson, arenachef på Ullevi och VD på Gamla Ullevi.
Från och med i år tar Åbro Bryggeri ett helhetsgrepp om de två fotbollsarenorna i Göteborg. Deras varumärke kommer att exponeras stort på och vid arenorna.
Sedan 1 jan 2014 är Åbro även huvudleverantör till Rasta som driver restaurangerna på Ullevi och Gamla Ullevi. Dessutom sponsrar företaget de tre lagen inom Göteborg;
GAIS, ÖIS och IFK Göteborg. Satsningen är en unik möjlighet för Åbro att nå många fotbollsintresserade människor.
- I och med det nya samarbetet stärker vi ytterligare vårt brinnande engagemang för svensk fotboll och etablerar Åbro som stor och långsiktig fotbollspartner, säger Henrik Dunge, VD på Åbro Bryggeri.

Kraft Öl - Nyheter