fredag 7 september 2012

Kraft Öl - Spooks Ale 4,7% helgens tips

Spooks Ale från Shepherd Neame
För att göra detta klart från början så har reklamen och denna recension inget med varandra att göra, jag skriver om den för att jag tycker att produkten är bra och att jag tycker den är värd att skriva om. PS Jag tar inget betalt för annonsen.
Nu när vi fått alla möjligheter till tvivel ur vägen så...

Detta är en riktigt bra ale som har lite av allt.
När jag först häller upp den så får den en härlig krona och färgen är mörk bärnsten
Först tycker jag mig känna lite karamell till doft, men efter ett tag så märker jag att det mer är en blandning av citrus och frukt, med en lätt bränd kex doft, lite som lätt rostade digestive.
När det kommer till smaken så återkommer det brända kexet, lite mer som lättrostad malt.Kryddig med toner av frukt och väl balanserad mellan humle och malt. Den härliga humligheten sprider sig vidare i munnen med en ettsighet av kryddor och sprittig beska
Kroppen är medel med behag.
Denna Ale var en av de nya på Systembolagets September släpp.

Välsmakad
Mvh
Kraft Öl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar